wtorek, 5 marca 2013

Pieczone bataty z tymiankiem i nutką pomarańczową

Chipsy z batatów
Przepis znaleziony, wypróbowany i przetłumaczony z tej stronki: (klik!). Od razu jak go zobaczyłam stwierdziłam, że muszę go spróbować. Słodkie ziemniaki z tymiankiem już widziałam, ale z pomarańczą? Coś nowego! :) Wyszło (jak dla mnie) pysznie. Z pewnością go kiedyś powtórzę. 
  
SKŁADNIKI:
1 średniej wielkości batat
2 łyżki oliwy
1 łyżeczka startej skórki pomarańczowej
1/4 łyżeczki soli
1 łyżeczka tymianku (w oryginalnym przepisie świeży, u mnie suszony) 
świeżo zmielony pieprz do smaku
  
SPOSÓB WYKONANIA: 
Batat porządnie umyć, pokroić w bardzo cienkie plasterki. Oliwę wymieszać ze skórką pomarańczową.
Piekarnik rozgrzać do 160°C. Przygotować dwie blachy, wyłożyć je papierem do pieczenia. Posmarować je połąwą oliwy, na tym pookładać plastry batata, następnie posmarować je pozostałą oliwą. Lekko posypać solą i tymiankiem.
Piec około 25 minut, aż obrzeża plastrów się poskręcają, a środek będzie suchy. Wyjąć z piekarnika, ostudzić aż plastry będą chrupkie (około 3 minuty). Zdjąć z blachy.
 
Słodki ziemniak
  
Pieczone słodkie ziemniaki
 
Wydrukuj ten post

3 komentarze:

  1. bardzo interesujące danie to chyba słodkie ziemniaki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak! Słodkie ziemniaki. I naprawdę to ciekawe połączenie, polecam :)

      Usuń
  2. ładne, zdrowe i jakie pyszne!
    :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :)